Változatok / tartozékok
Rögzítő- és fékrendszerek
Blickle kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
A rögzítőfékrendszerekkel megakadályozható a forgóvillás görgők gurulása és tengely körüli elfordulása nyugalmi helyzetben (kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék). Létezik „elülső”, „hátulsó”, „helyhez kötött” vagy „központi” rögzítőfékrendszer. Az „elülső” rögzítőfék a haladási irányt tekintve elöl, míg a „hátulsó” a haladási irányhoz képest hátul helyezkedik el a görgőn. A „helyhez kötött” fékrendszerek nem forognak a forgókoszorúval, így a rögzítőkar mindig ugyanabban a pozícióban marad. A „központi” rögzítőfékrendszerekre az jellemző, hogy a szállítóeszközön található görgők közül kettőt, vagy akár többet is képes egy fékkar segítségével egyidejűleg rögzíteni.
A megfelelő rögzítőfékrendszer kiválasztása függ a működtetés egyszerűségére vonatkozó követelményektől, a szerelési lehetőségektől, valamint a felhasználó balesetmegelőzési előírásaitól. Nagyon puha futófelülettel/abronccsal rendelkező kerék (pl. VW, VWPP, P, PK, PS keréksorozatok) használata esetén csökken a fék rögzítőereje.
Blickle fékek
Az a különbség a rögzítőfék és a fék között, hogy
a rögzítőféket rendeltetésszerű használat esetén
álló helyzetben használják, így rögzítve a
járművet.
A féket haladás közben a sebesség
csökkentésére lehet használni. A fék általában
rögzítőfékként is használható.
„stop-fix“ Blickle kerék- és
forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -FI)
„stop-top“ Blickle kerék- és
forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -ST)
„ideal-stop“ Blickle kerék- és
forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -IS)
Műszerkocsi-, szállítóeszköz- és nagy
teherbírású görgőkhöz
Ez a „hátulsó” fékrendszer a forgókoszorú
elfordulását alakzárással (LUH sorozatnál:
erőzárással) akadályozza meg. A kerék rögzítése
egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú
élettartamra tervezett fékmechanikával történik.
A forgókoszorú rögzítését egy rugalmas féklemez
végzi, ami a fékkar lenyomásakor beékelődik egy
fogazott alátétlencsébe. Ezzel egyidejűleg a kerék a
rugalmas féklemez speciális alakjának
köszönhetően rögzül. (LUH sorozatnál: a
forgókoszorú erőzárással rögzül).
A fékerő az LK és LKX (125 x 50 mm kerékátmérőtől),
valamint az LUH és LH villasorozatoknál be- és utánállítható.
A fékrendszer kialakításánál ügyeltek a kis fordulási
sugárra.
Szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz
Ez az „elülső” fékrendszer a forgókoszorú
elfordulását erőzárással akadályozza meg. A kerék
rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és
hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával
történik..
A fékerő be- és utánállítható.
A fékkar
fordulási sugara rendszerint a kerék fordulási
tartományán belül van.
További információ: itt
Szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz
Ez a „helyhez kötött” fékrendszer, amelynél a fékkar
nem fordul el együtt a forgóvillás görgővel és így
mindig ugyanazon a helyen működtethető, a
forgókoszorú elfordulását erőzárással akadályozza
meg. Bizonyos görgősorozatoknál és méreteknél az
erőzáró rögzítést alakzárás segíti. A kerék rögzítése
egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú
élettartamra tervezett fékmechanikával történik.
Az LK sorozatú szállítóeszköz-görgők esetén
(125x50 mm kerékátmérőtől) és LH (160 mm
kerékátmérőtől) a fékerő be- és utánállítható.
Az „ideal-stop” fékkarja szabvány szerint két
átmenőfurattal rendelkezik. Így két forgóvillás görgő lábpedál vagy rudazat segítségével - a két fékkar
egyidejű működtetése érdekében - egymással
összeköthető.
Az LK és LH villasorozatú görgők ezzel a
rögzítőfékkel az „ideal-stop” nélküli görgőkkel
szemben 17 mm-rel nagyobb beépítési
magassággal rendelkeznek. Az ilyen rögzítőfék
nélküli görgők magasságának kiegyenlítéséhez egy műanyag adapterlap rendelhető (cikkszám: AP3-17).
Lásd a „Változatok / tartozékok” táblázatot az egyes
oldalakon.
„central-stop“ Blickle központi fék
(Kiegészítő rendelési kód: -CS...)
„central-stop“ Blickle központi fék
(Kiegészítő rendelési kód: -CS...)
„Radstop“ Blickle kerékrögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -RA)
„Radstop“ Blickle kerékrögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -RAH)
LE és LK sorozatú szállítóeszköz-görgőkhöz
Ez a fékrendszer a forgókoszorú elfordulását
erőzárással akadályozza meg.
A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy
biztonságra és hosszú élettartamra tervezett
fékmechanikával történik.
Ennek a fékrendszernek az a különlegessége, hogy
a szállítóeszközön található görgők közül kettőt,
vagy akár többet is képes egy fékkar segítségével
egyidejűleg rögzíteni.
A fékkar karhosszúságától függően a működtető- és
kioldóerőt a felhasználó igényeinek megfelelően
lehet kialakítani. További jellegzetesség a kis
működési szög és a fékszerkezet helytakarékos
felépítése. A fékszerkezet nem forog együtt a forgóvillás görgővel.
L és LH sorozatú szállítóeszköz- és nagy
teherbírású görgőkhöz
Ez a fékrendszer a forgókoszorú elfordulását
erőzárással akadályozza meg. Az erőzáró
forgókoszorú-rögzítést alakzárás támogatja.
A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy
biztonságra és hosszú élettartamra tervezett
fékmechanikával történik.
Ennek a fékrendszernek
az a különlegessége, hogy a szállítóeszközön
található görgők közül kettőt, vagy akár többet is
képes egy fékkar segítségével egyidejűleg rögzíteni.
A fékkar karhosszúságától függően a működtető- és
kioldóerőt a felhasználó igényeinek megfelelően
lehet kialakítani. További jellegzetesség a kis
működési szög és a fékszerkezet helytakarékos
felépítése. A fékszerkezet nem forog együtt a forgóvillás görgővel.
A fékerő be- és utánállítható.
Nagy teherbírású görgőkhöz (lábműködtetésű),
ill. műszerkocsi- és kompaktgörgőkhöz
Ennél a fékrendszernél a kerék rögzítése egy
erőzáró, egyszerű, stabil, nagy biztonságra és
hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával
történik. A kerékrögzítő fék lábbal működtethető és
olyan nagy fékezőerőt biztosít, hogy a legnehezebb
terhek is biztonságosan rögzíthetők vele. Ikergörgők esetén a rögzítőfék mindkét kerékre hat.
Míg a nagy teherbírású görgőknél a Radstop
„elülső” rögzítőfékrendszerként van kialakítva, a műszerkocsi- és kompaktgörgőkhöz tartozó Radstop
változat „hátulsó” rögzítőfékrendszernek felel meg.
Nagy teherbírású görgőkhöz (kézi működtetésű)
Ennél a fékrendszernél a kerék rögzítése egy
erőzáró, egyszerű, stabil, nagy biztonságra és
hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával
történik. A kerékrögzítő fék kézzel működtethető és
olyan nagy fékezőerőt biztosít, hogy a legnehezebb
terhek is biztonságosan rögzíthetők vele. Ikergörgők esetén a rögzítőfék mindkét kerékre hat.
Fékek / rögzítőlábak / kocsiemelők
Blickle dobfék
(Kiegészítő rendelési kód: -TB / -TBL /
-TBR)
Blickle biztonsági fék
(Kiegészítő rendelési kód: -TML / -TMR)
Blickle rögzítőláb
(Cikkszám: FF...)
Blickle kocsiemelő
(Cikkszám: WH...)
Ennél a féknél működtetéskor a felnibe épített két
fékpofa nyomódik a fékdobként kialakított öntvény
keréktestnek.
A dobféket magas fékhatás jellemzi, miközben a fék
működtetéséhez csak kis erőfeszítés szükséges. A
fék különböző módon, például rudazat vagy
húzózsinór segítségével működtethető.
A zárt keréktestnek köszönhetően a fékpofák
jelentős mértékben védettek a korrózióval és
szennyeződésekkel szemben. Ennek eredményeként
a fék hatásfokát a nedves környezet és az útpálya
szennyeződése nem befolyásolja.
Lásd az Dobfék az Egyedi kivitelek fejezetben.
A biztonsági fék a dobféken alapul, de a fékhatást
inaktív állapotban egy integrált rugó biztosítja. A
rudazattal vagy húzózsinórral történő működtetés
esetén a fék kiold.
A biztonsági fékek (dead man’s brake) bal oldali
(kiegészítő rendelési kód: -TML) vagy jobb oldali
(kiegészítő rendelési kód: -TMR) kivitelben
kaphatók. A biztonsági fékek elérhetők forgóvillás
görgőkhöz is. A biztonsági fék forgókoszorú-rögzítő
fék nélkül a -TM13, és forgókoszorú-rögzítő fékkel a
-TTM13 kiegészítő kóddal rendelhető.
Lásd Biztonsági fék az Egyedi kivitelek fejezetben.
A rögzítőlábakkal a szállítóeszközöket álló
helyzetben lehet tartani. Közvetlenül a
szállítóeszközre vannak felszerelve. A rögzítőkar
egyszerű működtetésével a szállítóeszköz
valamelyest tehermentesíthető anélkül, hogy
megemelkedne.
Működtetésnél a rögzítőláb kb. 10 mm-t rugózik be.
A maximális nyomóerő a kompatibilis forgó- és fixvillás görgőkkel kombinálva kb. 60 kg.
Galvanikusan horganyzott, kék passzivált,
Cr6-mentes.
Lásd Rögzítőláb az Egyedi kivitelek fejezetben.
Cikkszám |
Beépítési magasság alapállapotban |
Beépítési magasság működtetve |
||
FF 100-1 |
108 |
138 |
||
FF 125-1 |
133 |
163 |
||
FF 125 |
142 |
180 |
||
FF 150 |
170 |
208 |
||
FF 160 |
175 |
213 |
||
FF 200 |
217 |
255 |
A Blickle kocsiemelőket a szállítóeszközök álló
helyzetben történő felemelésére használják. A
kocsiemelőt közvetlenül a szállítóeszközre rögzítik.
A fékkar működtetésével a szállítóeszköz
felemelkedik.
A kocsiemelők számos görgősorozattal
kombinálhatók. A kocsiemelők alkalmazása akkor
optimális, ha a működtetett kocsiemelő beépítési
magassága (H1) 5 mm-rel nagyobb a felszerelt
forgó- és fixvillás görgők beépítési magasságánál.
Az emelőerő, a működtetést végző személy
testsúlyától függően 150 kg–250 kg. A
kocsiemelőre ható függőleges terhelés megemelt
állapotban az 500 kg-ot nem lépheti túl.
Lásd Kocsiemelő az Egyedi kivitelek fejezetben.
Cikkszám |
Beépítési magasság alapállapotban |
Beépítési magasság működtetve |
||
WH 160 |
166 |
209 |
||
WH 200 |
207 |
250 |
||
WH 250 |
257 |
300 |
Irányrögzítő
Blickle irányrögzítő acéllemez
forgóvillás görgőkhöz
(Cikkszám: RI...)
Blickle irányrögzítő hegesztett
acél forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RI4)
Blickle irányrögzítő nagy teherbírású
forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RI4H)
Blickle irány- és kerékrögzítő fék
műanyag forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RIFI)
Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli
elforgását az előre meghatározott irányokban
rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás
görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.
Ez a fajta irányrögzítő külön alkatrészként kapható
és a forgóvillás görgővel együtt kell felszerelni.
Utólagos felszerelés úgyszintén lehetséges, mivel az
adott forgóvillán nincs szükség szerkezeti
módosításokra..
Ez a tartozék számos forgóvillás görgősorozathoz
rendelhető.
Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli
elforgását az előre meghatározott irányokban
rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás
görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.
Ennél az irányrögzítőnél egy beépített, a talplemezre
hegesztett egységről van szó. Az irányrögzítő
lehetőséget biztosít a szabványos 90°-os kialakítás
mellett (kiegészítő rendelési kód: -RI4, négy
rögzítési helyzet) ügyfélspecifikus rögzítések
megvalósítására is. Ez a kivitel robusztus és nagy
teherbírású görgők használatához lett kialakítva.
Ez a tartozék számos hegesztett acél nagy
teherbírású forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.
Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli
elforgását az előre meghatározott irányokban
rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás
görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.
Ennél az irányrögzítőnél egy talplemezre integrált
egységről van szó. Ez az irányrögzítő négy rögzítési
helyzetet kínál (90°), melyek egy rögzítőcsap
behelyezésével rögzíthetők. Ez a kivitel rendkívül
robusztus és nagy teherbírású görgők használatához
lett kialakítva.
Ez a tartozék számos hegesztett acél nagy
teherbírású forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.
A 125 mm kerékátmérőjű Blickle MOVE forgóvillás
görgősorozathoz rendelhető egy irányrögzítőből és
egy kerékrögzítő fékből álló kombináció. A
működtetés egy két részre osztott lábpedállal
történik. A bal oldali karral aktiválódik a teljes
rögzítés, a jobb oldalival pedig az irányrögzítés.
Ez a „hátulsó” fékrendszer a forgókoszorú
elfordulását alakzárással akadályozza meg. A
forgókoszorú rögzítése egy fékrugó segítségével
történik, ami beékelődik egy fogazott alátétlencsébe.
A második lépésben történik a kerék rögzítőfékezése.
irányrögzítő ábrája
Egyéb tartozékok
Automatikus irány-visszaállító
(Kiegészítő rendelési kód: -RIR2)
Porvédő
(Kiegészítő rendelési kód: -FA, ill. „KA”
vagy „KF” a cikkszámban)
Lábvédő
(Kiegészítő rendelési kód: -FS, -FP, ill.
-FG)
Ütközőkerék
(Cikkszám: AW..., AG..., ill. ARG...)
Kerékagysapka a zárókerékhez
STARLOCK®-sapka
nemesacélból
(Termékkód: ST-KA...)
PTFE-bevonatú
rozsdamentes acél persely
(Cikkszám: XAT...)
Az irány-visszaállítók terheletlen állapotban az előre
meghatározott irányba igazítják a forgóvillás görgő helyzetét. Ez a mechanika csökkenti a
fennakadásokat a szállítókocsik kezelése során,
amelyeket automatizált rendszerekben, valamint
fel- és kirakodó állomásokon alkalmaznak.
Az RIR2-mechanikát különösen hosszú élettartamra
tervezték.
A visszaállító erővel és a rögzítésekkel kapcsolatos ügyfélspecifikus módosítások egyedi kivitelként
lehetségesek.
A porvédő lemezek préselt és galvanikusan
horganyzott acéllemezből készülnek, kék
passziváltak, Cr6-mentesek (kiegészítő rendelési
kód: -FA), vagy műanyagból fröccsöntöttek („KA”
vagy „KF” a cikkszámban.)
Ezek megakadályozzák, hogy szálak tekeredjenek a
keréktengelyre és ennek következtében a kerekek
megszoruljanak.
A „KA” változatban a porvédő körülfogja a
kerékagyat.
A „KF” változatban a porvédő a kerékagy mellett a
kerék felnijét is lefedi.
Ez a tartozék számos fix- és forgóvillás
görgősorozathoz rendelhető.
A lábvédő acéllemezből préselt, galvanikusan
horganyzott, kék passzivált, Cr6-mentes (kieg.
rendelési kód: -FS). Hegesztett acél görgők esetén (LO/LS sorozat) a lábvédő egy robusztus, hegesztett
acélkonstrukció. Rozsdamentes nemesacél görgők
esetén a lábvédő törésálló műanyagból (polietilén)
készül fröccsöntéssel (kieg. rendelési kód: -FP). A
lábvédő a villára van rácsavarozva vagy ráhegesztve
és véd a lábsérülések ellen. A padlótól való távolság
szabvány szerint 15–25 mm.
Egyedi megoldásként eltérő padlótávolságú vagy
galvanikusan horganyzott, kék passzivált,
Cr6-mentes rugós lábvédő-kivitel is rendelhető
(kiegészítő rendelési kód: -FG).
Ez a tartozék számos fix- és forgóvillás
görgősorozathoz rendelhető.
Az ütközőkerekek ütközés esetén csökkentik a falak
és a jármű károsodásának veszélyét.
A csövekhez és zártszelvényekhez gyártott
ütközőkerekek polietilénből vagy tömörgumiból
készülnek és szürkésfehér, ezüstszürke vagy szürke
színben rendelhetők. Ezek a külső járműrészeken a
csővázra kerülnek rögzítésre, ill. felhelyezésre.
A Blickle WAVE műanyag villás görgőkhöz
rendelhetők ún. terelőkerekek is (kiegészítő rendelési
kód: -AMW(X), -AMG(X)). Ezek megakadályozzák a
falak kopását is.
A rögzítés egy csavar segítségével történik, amellyel
az ütközőkerekeket közvetlenül a görgőkre szerelik.
A kerékagysapkák préselt, galvanikusan
horganyzott, kék passzivált acéllemezből készülnek,
Cr6-mentesek.
Zárókerekek esetén ezek védik a külső golyóscsapágyat szennyeződés, por, stb. ellen, és
lefedik a tengelyvéget, ill. a kerékrögzítést. A
golyóscsapágy a zárókerekeknél a kerékagy külső
oldalán kissé mélyebbre ültetett, így a
kerékagysapka felszerelése a kerékagyra gond
nélkül lehetséges. Ezáltal csökken a befogóhossz.
Ez a tartozék különböző keréksorozathoz
rendelhető.
A STARLOCK®-sapkákkal könnyű kerekek egyszerűen rögzíthetők egy tengelyre.A kereket zárókerékként a tengelyre helyezik és a STARLOCK®-sapkát a tengely külső végére nyomják. A STARLOCK®-sapkák a következő tengelyátmérőkhöz kaphatók: 12, 15, 20 és 25 mm.
A PTFE-bevonatú nemesacél persely egy
rozsdamentes persely PTFE-bevonattal. Használat
során (forgás és terhelés alatt) a PTFE-bevonat
kitágul és felfekszik a kerék agyfuratának belső
felületére. Ez hozza létre a kiváló siklótulajdonságokkal
rendelkező csúszófelületet (PTFE /
nemesacél).Ez egyben a zajkibocsátás csökkentését is lehetővé teszi.
Ez a tartozék számos hőálló keréksorozathoz kapható. A PHN és a VKHT keréksorozatok különböző hőálló
görgői már alapkivitelben PTFE-bevonatú
nemesacél persellyel kaphatók.