Költségmegtakarítás a kompakt kialakításnak köszönhetően
Rugós nagy teherbírású görgő LSFE-ALST 200K-RA-931841
Az ügyfél
… egy német autóipari vállalat, aki évek óta az egyik legsikeresebb gyártók közé tartozik a prémium és szupersport-kocsi szegmensben. A 2017-es üzleti évben az autógyártó 88 000 alkalmazottal közel 1,9 millió járművet szállított le, amellyel 60 milliárd eurós árbevételt ért el.
A kihívás
![Rugós nagy teherbírású görgő LSFE-ALST 200K-RA-931841 Kihívás](/-/media/project/blickle/global-web/produkte/success-stories/intralogistik/lsfe-alst/herausforderung_loesung.jpg?h=auto&w=300&fh=7f950ddcaa993303649e30ae2d5bdeec&hash=5E5E7B77E8E073A9C0A39D4537A1AEE4)
Az autóalkatrészek tartószerkezeteihez a konszern egy másik üzemében egy rugós, egyedi nagy teherbírású görgőt alkalmaztak sikeresen szabványos megoldásként. Mivel ebben az esetben is hasonló az alkalmazás, az ügyfél a már meglévő, bevált görgőket akarta használni.
Különböző okokból a berendezéstechnikusok az új feladatra további változtatásokat kívántak a görgő kerékrögzítő rendszerében alkalmazni: Egyrészt magas javítási költségek merültek fel a jelenleg használt vázak villástargoncával történő emelésekor, mivel a felszerelt görgők a nagy fordulósugár miatt gyakran összeütköztek a targonca villájával. Másrészt nyitott állapotban a Radstop fékkar viszonylag messze kiállt, ami ennél a speciális felhasználásnál potenciális sérülésveszélyt jelentett. Nehézségek merültek fel továbbá a kerékrögzítő fék kioldásakor is, mivel az eredeti görgőnél a működtetőkart alulról felfelé kell nyomni, ami a dolgozók biztonsági cipőjével körülményes volt és gyakran a cipő károsodásához vezetett.
A mi megoldásunk
Mivel a meglévő Radstop- fékkar megrövidítése még jobban korlátozta volna a kezelhetőséget, ez az egyszerű megoldás nem jöhetett szóba. A fordulósugár jelentős csökkentése érdekében a Blickle mérnökei másik konstrukciót készítettek a fékegység számára. Összességében ezzel a fordulósugár 65 milliméteres csökkentését érték el. Az új felépítéssel a fékkart felülről kell kioldani és így lényegesen könnyebben és gyorsabban kezelhető.
Az eredmény
![Rugós nagy teherbírású görgő LSFE-ALST 200K-RA-931841 Rugós nagy teherbírású görgő LSFE-ALST 200K-RA-931841](/-/media/project/blickle/global-web/produkte/success-stories/intralogistik/lsfe-alst/ergebnis_lsfe-alst.jpg?h=300&w=300&fh=4273b2585f6a6a9f827e7018ebefc81e&hash=152AF4E5598A00DFA3AA840C138E8ADA)
Az új, optimalizált fékrendszerrel felszerelt görgőre való átállással az ügyfél jelentősen tudta csökkenteni a javítási költségeket a munkaeszközök és munkavédelmi cipők kímélése miatt. Ezenkívül nagyon magas szintű munkabiztonságot értek el. A fékkar egyszerű és gyors működtetése révén a munkahely ergonómiai feltételei is javultak.
Termékelőnyök és műszaki információk LSFE-ALST 200K-RA-931841
- Nagyon robusztus, hegesztett villa elasztomer rugóval és „Radstop” kerékrögzítő fékkel
- Magas szállítási kényelem, csekély gördülési ellenállás és jó rezgéscsillapítás a Blickle Softhane® poliuretán futófelületnek köszönhetően
- Kis fordulósugár a fékegység kompakt kialakítása révén
- Könnyebb kezelhetőség és a munkabiztonság fokozása
- Javítási és karbantartási költségek csökkentése