Változatok / tartozékok

Rögzítő- és fékrendszerek

Blickle kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék

A rögzítőfékrendszerekkel megakadályozható a forgóvillás görgők gurulása és tengely körüli elfordulása nyugalmi helyzetben (kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék). Létezik „elülső”, „hátulsó”, „helyhez kötött” vagy „központi” rögzítőfékrendszer. Az „elülső” rögzítőfék a haladási irányt tekintve elöl, míg a „hátulsó” a haladási irányhoz képest hátul helyezkedik el a görgőn. A „helyhez kötött” fékrendszerek nem forognak a forgókoszorúval, így a rögzítőkar mindig ugyanabban a pozícióban marad. A „központi” rögzítőfékrendszerekre az jellemző, hogy a szállítóeszközön található görgők közül kettőt, vagy akár többet is képes egy fékkar segítségével egyidejűleg rögzíteni.

A megfelelő rögzítőfékrendszer kiválasztása függ a működtetés egyszerűségére vonatkozó követelményektől, a szerelési lehetőségektől, valamint a felhasználó balesetmegelőzési előírásaitól. Nagyon puha futófelülettel/abronccsal rendelkező kerék (pl. VW, VWPP, P, PK, PS keréksorozatok) használata esetén csökken a fék rögzítőereje.

Blickle fékek
Az a különbség a rögzítőfék és a fék között, hogy a rögzítőféket rendeltetésszerű használat esetén álló helyzetben használják, így rögzítve a járművet. A féket haladás közben a sebesség csökkentésére lehet használni. A fék általában rögzítőfékként is használható.

Blickle stop-fix kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
Blickle stop-top kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
Blickle ideal-stop kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék

„stop-fix“ Blickle kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -FI)

„stop-top“ Blickle kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -ST)

„ideal-stop“ Blickle kerék- és forgókoszorú-rögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -IS)

Műszerkocsi-, szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz

Ez a „hátulsó” fékrendszer a forgókoszorú elfordulását alakzárással (LUH sorozatnál: erőzárással) akadályozza meg. A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik. A forgókoszorú rögzítését egy rugalmas féklemez végzi, ami a fékkar lenyomásakor beékelődik egy fogazott alátétlencsébe. Ezzel egyidejűleg a kerék a rugalmas féklemez speciális alakjának köszönhetően rögzül. (LUH sorozatnál: a forgókoszorú erőzárással rögzül).

A fékerő az LK és LKX (125 x 50 mm kerékátmérőtől), valamint az LUH és LH villasorozatoknál be- és utánállítható.

A fékrendszer kialakításánál ügyeltek a kis fordulási sugárra.

Szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz

Ez az „elülső” fékrendszer a forgókoszorú elfordulását erőzárással akadályozza meg. A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik..

A fékerő be- és utánállítható.

A fékkar fordulási sugara rendszerint a kerék fordulási tartományán belül van.
További információ: itt

 

Szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz

Ez a „helyhez kötött” fékrendszer, amelynél a fékkar nem fordul el együtt a forgóvillás görgővel és így mindig ugyanazon a helyen működtethető, a forgókoszorú elfordulását erőzárással akadályozza meg. Bizonyos görgősorozatoknál és méreteknél az erőzáró rögzítést alakzárás segíti. A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik.

Az LK sorozatú szállítóeszköz-görgők esetén (125x50 mm kerékátmérőtől) és LH (160 mm kerékátmérőtől) a fékerő be- és utánállítható.

Az „ideal-stop” fékkarja szabvány szerint két átmenőfurattal rendelkezik. Így két forgóvillás görgő lábpedál vagy rudazat segítségével - a két fékkar egyidejű működtetése érdekében - egymással összeköthető.

Az LK és LH villasorozatú görgők ezzel a rögzítőfékkel az „ideal-stop” nélküli görgőkkel szemben 17 mm-rel nagyobb beépítési magassággal rendelkeznek. Az ilyen rögzítőfék nélküli görgők magasságának kiegyenlítéséhez egy műanyag adapterlap rendelhető (cikkszám: AP3-17). Lásd a „Változatok / tartozékok” táblázatot az egyes oldalakon.

Blickle central-stop központi rögzítőfék (LE és LK sorozat)
Blickle central-stop központi rögzítőfék (L és LH sorozat)
Blickle Radstop központi rögzítőfék (lábbal működtetett)
Blickle Radstop központi rögzítőfék (kézzel működtetett)

„central-stop“ Blickle központi fék
(Kiegészítő rendelési kód: -CS...)

„central-stop“ Blickle központi fék
(Kiegészítő rendelési kód: -CS...)

„Radstop“ Blickle kerékrögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -RA)

„Radstop“ Blickle kerékrögzítő fék
(Kiegészítő rendelési kód: -RAH)

LE és LK sorozatú szállítóeszköz-görgőkhöz

Ez a fékrendszer a forgókoszorú elfordulását erőzárással akadályozza meg. A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik.

Ennek a fékrendszernek az a különlegessége, hogy a szállítóeszközön található görgők közül kettőt, vagy akár többet is képes egy fékkar segítségével egyidejűleg rögzíteni. A fékkar karhosszúságától függően a működtető- és kioldóerőt a felhasználó igényeinek megfelelően lehet kialakítani. További jellegzetesség a kis működési szög és a fékszerkezet helytakarékos felépítése. A fékszerkezet nem forog együtt a forgóvillás görgővel.

L és LH sorozatú szállítóeszköz- és nagy teherbírású görgőkhöz

Ez a fékrendszer a forgókoszorú elfordulását erőzárással akadályozza meg. Az erőzáró forgókoszorú-rögzítést alakzárás támogatja. A kerék rögzítése egy erőzáró, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik.

Ennek a fékrendszernek az a különlegessége, hogy a szállítóeszközön található görgők közül kettőt, vagy akár többet is képes egy fékkar segítségével egyidejűleg rögzíteni. A fékkar karhosszúságától függően a működtető- és kioldóerőt a felhasználó igényeinek megfelelően lehet kialakítani. További jellegzetesség a kis működési szög és a fékszerkezet helytakarékos felépítése. A fékszerkezet nem forog együtt a forgóvillás görgővel.

A fékerő be- és utánállítható.

Nagy teherbírású görgőkhöz (lábműködtetésű), ill. műszerkocsi- és kompaktgörgőkhöz

Ennél a fékrendszernél a kerék rögzítése egy erőzáró, egyszerű, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik. A kerékrögzítő fék lábbal működtethető és olyan nagy fékezőerőt biztosít, hogy a legnehezebb terhek is biztonságosan rögzíthetők vele. Ikergörgők esetén a rögzítőfék mindkét kerékre hat.

Míg a nagy teherbírású görgőknél a Radstop „elülső” rögzítőfékrendszerként van kialakítva, a műszerkocsi- és kompaktgörgőkhöz tartozó Radstop változat „hátulsó” rögzítőfékrendszernek felel meg.

Nagy teherbírású görgőkhöz (kézi működtetésű)

Ennél a fékrendszernél a kerék rögzítése egy erőzáró, egyszerű, stabil, nagy biztonságra és hosszú élettartamra tervezett fékmechanikával történik. A kerékrögzítő fék kézzel működtethető és olyan nagy fékezőerőt biztosít, hogy a legnehezebb terhek is biztonságosan rögzíthetők vele. Ikergörgők esetén a rögzítőfék mindkét kerékre hat.

Fékek / rögzítőlábak / kocsiemelők

Blickle dobfék
Blickle biztonsági fék (deadman's brake)
Blickle rögzítőláb
Blickle kocsiemelő

Blickle dobfék
(Kiegészítő rendelési kód: -TB / -TBL / -TBR)

Blickle biztonsági fék
(Kiegészítő rendelési kód: -TML / -TMR)

Blickle rögzítőláb
(Cikkszám: FF...)

Blickle kocsiemelő
(Cikkszám: WH...)

Ennél a féknél működtetéskor a felnibe épített két fékpofa nyomódik a fékdobként kialakított öntvény keréktestnek. A dobféket magas fékhatás jellemzi, miközben a fék működtetéséhez csak kis erőfeszítés szükséges. A fék különböző módon, például rudazat vagy húzózsinór segítségével működtethető.
A zárt keréktestnek köszönhetően a fékpofák jelentős mértékben védettek a korrózióval és szennyeződésekkel szemben. Ennek eredményeként a fék hatásfokát a nedves környezet és az útpálya szennyeződése nem befolyásolja.

Lásd az Dobfék az Egyedi kivitelek fejezetben.

A biztonsági fék a dobféken alapul, de a fékhatást inaktív állapotban egy integrált rugó biztosítja. A rudazattal vagy húzózsinórral történő működtetés esetén a fék kiold.

A biztonsági fékek (dead man’s brake) bal oldali (kiegészítő rendelési kód: -TML) vagy jobb oldali (kiegészítő rendelési kód: -TMR) kivitelben kaphatók. A biztonsági fékek elérhetők forgóvillás görgőkhöz is. A biztonsági fék forgókoszorú-rögzítő fék nélkül a -TM13, és forgókoszorú-rögzítő fékkel a -TTM13 kiegészítő kóddal rendelhető.

Lásd Biztonsági fék az Egyedi kivitelek fejezetben.

A rögzítőlábakkal a szállítóeszközöket álló helyzetben lehet tartani. Közvetlenül a szállítóeszközre vannak felszerelve. A rögzítőkar egyszerű működtetésével a szállítóeszköz valamelyest tehermentesíthető anélkül, hogy megemelkedne.

Működtetésnél a rögzítőláb kb. 10 mm-t rugózik be. A maximális nyomóerő a kompatibilis forgó- és fixvillás görgőkkel kombinálva kb. 60 kg. Galvanikusan horganyzott, kék passzivált, Cr6-mentes.

Lásd Rögzítőláb az Egyedi kivitelek fejezetben.



Cikkszám

 

Beépítési magasság alapállapotban
(H0) [mm]

 

Beépítési magasság működtetve
(H1) [mm]

FF 100-1


108

 

138

FF 125-1

 

133

 

163

FF 125

 

142

 

180

FF 150

 

170

 

208

FF 160

 

175

 

213

FF 200

 

217

 

255

A Blickle kocsiemelőket a szállítóeszközök álló helyzetben történő felemelésére használják. A kocsiemelőt közvetlenül a szállítóeszközre rögzítik. A fékkar működtetésével a szállítóeszköz felemelkedik.

A kocsiemelők számos görgősorozattal kombinálhatók. A kocsiemelők alkalmazása akkor optimális, ha a működtetett kocsiemelő beépítési magassága (H1) 5 mm-rel nagyobb a felszerelt forgó- és fixvillás görgők beépítési magasságánál. Az emelőerő, a működtetést végző személy testsúlyától függően 150 kg–250 kg. A kocsiemelőre ható függőleges terhelés megemelt állapotban az 500 kg-ot nem lépheti túl.

Lásd Kocsiemelő az Egyedi kivitelek fejezetben.



Cikkszám  

Beépítési magasság alapállapotban
(H0) [mm]

 

Beépítési magasság működtetve
(H1) [mm]

WH 160

 

166

 

209

WH 200

 

207

 

250

WH 250

 

257


300


 
 
 
Blickle rögzítőláb rajz
Blickle kocsiemelő rajz

Irányrögzítő

Blickle irányrögzítő préselt acéllemez forgóvillás görgőkhöz
Blickle irányrögzítő hegesztett acél forgóvillás görgőkhöz
Blickle irányrögzítő nagy teherbírású forgóvillás görgőkhöz
Blickle irányrögzítő és kerékrögzítő fék műanyag forgóvillás görgőkhöz

Blickle irányrögzítő acéllemez forgóvillás görgőkhöz
(Cikkszám: RI...)

Blickle irányrögzítő hegesztett acél forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RI4)

Blickle irányrögzítő nagy teherbírású forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RI4H)

Blickle irány- és kerékrögzítő fék műanyag forgóvillás görgőkhöz
(Kiegészítő rendelési kód: -RIFI)

Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli elforgását az előre meghatározott irányokban rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.

Ez a fajta irányrögzítő külön alkatrészként kapható és a forgóvillás görgővel együtt kell felszerelni. Utólagos felszerelés úgyszintén lehetséges, mivel az adott forgóvillán nincs szükség szerkezeti módosításokra..

Ez a tartozék számos forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.

Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli elforgását az előre meghatározott irányokban rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.

Ennél az irányrögzítőnél egy beépített, a talplemezre hegesztett egységről van szó. Az irányrögzítő lehetőséget biztosít a szabványos 90°-os kialakítás mellett (kiegészítő rendelési kód: -RI4, négy rögzítési helyzet) ügyfélspecifikus rögzítések megvalósítására is. Ez a kivitel robusztus és nagy teherbírású görgők használatához lett kialakítva.

Ez a tartozék számos hegesztett acél nagy teherbírású forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.

Az irányrögzítők egy forgóvillás görgő tengely körüli elforgását az előre meghatározott irányokban rögzítik. Aktivált irányrögzítő esetén a forgóvillás görgő átveszi a fixvillás görgő funkcióját.

Ennél az irányrögzítőnél egy talplemezre integrált egységről van szó. Ez az irányrögzítő négy rögzítési helyzetet kínál (90°), melyek egy rögzítőcsap behelyezésével rögzíthetők. Ez a kivitel rendkívül robusztus és nagy teherbírású görgők használatához lett kialakítva.

Ez a tartozék számos hegesztett acél nagy teherbírású forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.

A 125 mm kerékátmérőjű Blickle MOVE forgóvillás görgősorozathoz rendelhető egy irányrögzítőből és egy kerékrögzítő fékből álló kombináció. A működtetés egy két részre osztott lábpedállal történik. A bal oldali karral aktiválódik a teljes rögzítés, a jobb oldalival pedig az irányrögzítés.

Ez a „hátulsó” fékrendszer a forgókoszorú elfordulását alakzárással akadályozza meg. A forgókoszorú rögzítése egy fékrugó segítségével történik, ami beékelődik egy fogazott alátétlencsébe. A második lépésben történik a kerék rögzítőfékezése.

irányrögzítő ábrája

Irányrögzítő részletes képe

Egyéb tartozékok

Automatikus irányba visszaállítás
Porvédő
Lábvédő
Ütközőkerék
Kerékagysapka zárókerékhez
Nemesacél STARLOCK®-sapka
PTFE-bevonatú rozsdamentes persely

Automatikus irány-visszaállító
(Kiegészítő rendelési kód: -RIR2)

Porvédő
(Kiegészítő rendelési kód: -FA, ill. „KA” vagy „KF” a cikkszámban)

Lábvédő
(Kiegészítő rendelési kód: -FS, -FP, ill. -FG)

Ütközőkerék
(Cikkszám: AW..., AG..., ill. ARG...)

Kerékagysapka a zárókerékhez

STARLOCK®-sapka nemesacélból
(Termékkód: ST-KA...)

PTFE-bevonatú rozsdamentes acél persely
(Cikkszám: XAT...)

Az irány-visszaállítók terheletlen állapotban az előre meghatározott irányba igazítják a forgóvillás görgő helyzetét. Ez a mechanika csökkenti a fennakadásokat a szállítókocsik kezelése során, amelyeket automatizált rendszerekben, valamint fel- és kirakodó állomásokon alkalmaznak.

Az RIR2-mechanikát különösen hosszú élettartamra tervezték.

A visszaállító erővel és a rögzítésekkel kapcsolatos ügyfélspecifikus módosítások egyedi kivitelként lehetségesek.

A porvédő lemezek préselt és galvanikusan horganyzott acéllemezből készülnek, kék passziváltak, Cr6-mentesek (kiegészítő rendelési kód: -FA), vagy műanyagból fröccsöntöttek („KA” vagy „KF” a cikkszámban.) Ezek megakadályozzák, hogy szálak tekeredjenek a keréktengelyre és ennek következtében a kerekek megszoruljanak.

A „KA” változatban a porvédő körülfogja a kerékagyat.

A „KF” változatban a porvédő a kerékagy mellett a kerék felnijét is lefedi.

Ez a tartozék számos fix- és forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.

A lábvédő acéllemezből préselt, galvanikusan horganyzott, kék passzivált, Cr6-mentes (kieg. rendelési kód: -FS). Hegesztett acél görgők esetén (LO/LS sorozat) a lábvédő egy robusztus, hegesztett acélkonstrukció. Rozsdamentes nemesacél görgők esetén a lábvédő törésálló műanyagból (polietilén) készül fröccsöntéssel (kieg. rendelési kód: -FP). A lábvédő a villára van rácsavarozva vagy ráhegesztve és véd a lábsérülések ellen. A padlótól való távolság szabvány szerint 15–25 mm.

Egyedi megoldásként eltérő padlótávolságú vagy galvanikusan horganyzott, kék passzivált, Cr6-mentes rugós lábvédő-kivitel is rendelhető (kiegészítő rendelési kód: -FG).

Ez a tartozék számos fix- és forgóvillás görgősorozathoz rendelhető.

Az ütközőkerekek ütközés esetén csökkentik a falak és a jármű károsodásának veszélyét. A csövekhez és zártszelvényekhez gyártott ütközőkerekek polietilénből vagy tömörgumiból készülnek és szürkésfehér, ezüstszürke vagy szürke színben rendelhetők. Ezek a külső járműrészeken a csővázra kerülnek rögzítésre, ill. felhelyezésre.

A Blickle WAVE műanyag villás görgőkhöz rendelhetők ún. terelőkerekek is (kiegészítő rendelési kód: -AMW(X), -AMG(X)). Ezek megakadályozzák a falak kopását is. A rögzítés egy csavar segítségével történik, amellyel az ütközőkerekeket közvetlenül a görgőkre szerelik.

A kerékagysapkák préselt, galvanikusan horganyzott, kék passzivált acéllemezből készülnek, Cr6-mentesek. Zárókerekek esetén ezek védik a külső golyóscsapágyat szennyeződés, por, stb. ellen, és lefedik a tengelyvéget, ill. a kerékrögzítést. A golyóscsapágy a zárókerekeknél a kerékagy külső oldalán kissé mélyebbre ültetett, így a kerékagysapka felszerelése a kerékagyra gond nélkül lehetséges. Ezáltal csökken a befogóhossz.

Ez a tartozék különböző keréksorozathoz rendelhető.

A STARLOCK®-sapkákkal könnyű kerekek egyszerűen rögzíthetők egy tengelyre.A kereket zárókerékként a tengelyre helyezik és a STARLOCK®-sapkát a tengely külső végére nyomják. A STARLOCK®-sapkák a következő tengelyátmérőkhöz kaphatók: 12, 15, 20 és 25 mm.

A PTFE-bevonatú nemesacél persely egy rozsdamentes persely PTFE-bevonattal. Használat során (forgás és terhelés alatt) a PTFE-bevonat kitágul és felfekszik a kerék agyfuratának belső felületére. Ez hozza létre a kiváló siklótulajdonságokkal rendelkező csúszófelületet (PTFE / nemesacél).Ez egyben a zajkibocsátás csökkentését is lehetővé teszi.

Ez a tartozék számos hőálló keréksorozathoz kapható. A PHN és a VKHT keréksorozatok különböző hőálló görgői már alapkivitelben PTFE-bevonatú nemesacél persellyel kaphatók.

rugós lábvédő
Rugós lábvédő