Rugalmas és biztonságos vasúti vagy közúti használat esetén

Nyomkarimás kerekek öntött poliamidból integrált biztonsági fékkel (deadman's brake) SPKGSPO 143/25K-TML-946188 és SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

Az ügyfél

... egy nagy svájci tűzoltójármű-gyártó cég. Az elmúlt több mint 30 év alatt a vállalat 900 járműnél is többet szállított ki. A Recherswil községben található telephelyen a cég alapítása óta minden saját gyártmányú jármű a jól ismert svájci minőségben készül.


A kihívás

Görgős konténer

Az ügyfél korábban kész futóműveket vásárolt és használt fel a görgős konténerekhez. Mivel azonban a végfelhasználó nagyobb rugalmasságot és további funkciókat kívánt, a járműgyártó saját futóművet fejlesztett ki az eddigi készülékfelépítményhez.

A tervezés során fontos volt figyelembe venni, hogy Svájcban szinte kizárólag milíciában kerülnek bevetésre a tűzoltók, akiknél a technikának a hiányzó gyakorlat miatt lehetőleg egyszerűnek, és mégis nagyon robusztusnak kell lennie. További akadályt jelentettek a különböző helyszínek eltérő körülményei. Mentés során más követelmények érvényesek a futóműre, mint az oltástechnikában - és megint mások a városban, mint vidéken. Emellett a görgős konténer futóművét úgy kellett átalakítani, hogy az sínen haladhasson, valamint használaton kívül önfékező legyen.


A mi megoldásunk

Nyomkarimás kerék öntött poliamidból integrált biztonsági fékkel (deadman's brake)

Az általunk kifejlesztett alapfutómű két L-ALTH típusú forgóvillás görgőből és két B-GTH típusú, integrált biztonsági fékkel (deadman's brake) rendelkező fixvillás görgőből áll. A görgők Blickle Extrathane® poliuretán futófelülettel rendelkeznek. Az ügyféllel folytatott részletes megbeszélések után a Blickle mérnökei megtervezték a megfelelő nyomkarimás görgőket is, hogy lehetővé tegyék a vasúti sínen történő biztonságos alkalmazást: A Blickle kiváló minőségű öntött poliamid SPKGSPO sorozatú nyomkarimás kerekeit a kocsi hajtóművére szerelik fel, amely az alkalmazás helyétől függően kiereszthető, hogy a görgős konténer alkalmas legyen a sínen való közlekedésre. A négy nyomkarimás kerék közül kettőre felszerelt, biztonsági (deadman’s) rendszerrel rendelkező előfeszített, integrált dobféknek köszönhetően a kocsi csak akkor halad előre, ha a fékeket a tűzoltók aktívan kiengedik. Használaton kívül a rendszer a fékhatást biztosító integrált rugó révén rögzíti a berendezést. Ez az elv működik mind az alapfutómű fixvillás görgői esetében, amikor a nyomkarimás kerekek nincsenek kieresztve, mind pedig kieresztett futómű esetén az önfékező nyomkarimás kerekek által.

Ezenkívül a zárt keréktestbe integrált fékrendszereknek köszönhetően a fékpofák nagymértékben védettek a korrózióval és szennyeződésekkel szemben. Ezáltal a fék hatékonysága független a nedvességtől és az útpálya szennyeződésétől.


Az eredmény

A prototípusokkal végzett alapos tesztek után a Blickle által kidolgozott rendszer a várakozásokon felül bevált. Az ügyfél nagyon elégedett az új futóművel, amely megállja majd a helyét a piacon. A jövőben a futóműveket kizárólag Blickle görgőkkel szerelik majd fel – igény szerint továbbra is a biztonsági fékkel (deadman's brake) rendelkező Blickle nyomkarimás kerekekkel a sínen történő üzemeltetéshez.


Műszaki információk és termékelőnyök SPKGSPO 143/25K-TML-946188 és SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

  • Nyomkarimás kerék törésálló öntött poliamidból (PA6G)
  • Az acélfelnihez képest az öntött poliamid kerékagy a következő előnyöket nyújtja:

∘ Súlymegtakarítás

∘ Korrózióállóság

∘ Költségmegtakarítás

Fontos információ CAD felhasználók

Újraindítottuk weboldalunkat!
Ha korábban regisztrált a CAD-fájlok letöltésére,
jelszót kell megadnia, hogy hozzáférhessen ezekhez a fájlokhoz az új weboldalon.

Jelszó hozzárendeléshez
×